Az Aston Martin egy olyan autóval lép a vizsga elé, amely szinte teljesen átalakított, és ezzel a dicsőséges jövő felé kacsingat.

Az Aston Martin mostanra jelentősen megnövelte az autója véglegesítésére szánt időt, és izgalommal figyelik, hogy ez a stratégia meghozza-e a várt eredményeket. Fernando Alonso optimista, és gyors fejlődésre számít a csapat részéről.
Egyelőre csak grafikákon, de immáron az Aston Martin is megmutatta a 2025-ös autóját. Az AMR25 nem csak a festésében módosult, a tavalyi kudarcot jelentő idény után alapvetően újragondolták a koncepciót.
"Az aerodinamikai csomag közel száz százalékban új. Óriási erőfeszítéseket tettünk a gyárban" - jelentette az új csapatfőnök, Andy Cowell, majd a célok kapcsán hozzátette:
"Teljes mértékben átláttuk a tavalyi autó működését. A tél során folyamatosan dolgoztunk rajta, hogy egy olyan járművet alkossunk, amely a kanyarokban stabilabb és a versenypályán kiszámíthatóbb teljesítményt nyújt. Meggyőződésünk, hogy ez jelentős javulást fog hozni a versenyeken."
A változások folyamata már az első szárny és az orrkúp tervezésénél elkezdődik. Az átalakítások fő célja a kanyarokban nyújtott teljesítmény stabilizálása volt, különös figyelmet fordítva a lassú kanyarokban elérhető teljesítmény javítására. "Az első szárny és az orrkúp együttműködik a kerék fölé emelkedő szárnyakkal, hogy hatékonyabban irányítsák el az első kerekek körüli áramlásokat, így növelve a leszorítóerőt az autó hátsó részén" - fogalmazott a csapat.
Az autó oldalszekrényei drámaian megújultak, új formájukban pedig igazi innovációs csodát rejtenek. Az aláírásos, erőteljes vágások nemcsak esztétikusak, hanem funkcionálisan is optimalizálták a légáramlatokat, amelyek a tetőn található csatornaként funkcionáló elemek révén simán és hatékonyan vezetődnek a jármű hátsó részéhez. Az oldalsó légbeömlők dizájnja is új irányt vett, a korábbi tálcás megoldás eltér a 2024-es verziótól, így a hűtőrendszer elrendezése is jelentős változásokon ment keresztül a borítás alatt.
Cowell szerint az autó aerodinamikai fejlesztési irányát idén még sosem határozták meg ilyen későn. "Ez azt jelenti, hogy a csapatnak néhány héttel hosszabb ideje volt a szélcsatornában való munkára. Nagy izgalommal várjuk, hogy a pályán milyen teljesítményt nyújtunk, és érdekes lesz látni, hogy a pályán tapasztalt eredmények mennyire tükrözik a gyárban végzett méréseket."
Fernando Alonso úgy véli, hogy az idei évben gyorsan ledolgozhatják a tavalyi lemaradásukat, amennyiben a tapasztalataik helytállóak.
Úgy hisszük, hamarosan felzárkózunk a többiekhez. Tavaly rengeteget tanultunk, különösen az év második felében, amikor sok időt töltöttünk kísérletezéssel, hogy felkészüljünk a 2025-ös autóra. Frissítettük a szimulátorunkat, és keményen dolgoztunk rajta, hogy még pontosabban tudjuk fejleszteni az autót, mint az előző idények során. Új eszközökkel bővültünk, átalakítottuk a struktúránkat, és új szakemberek csatlakoztak hozzánk, hogy megoldjuk a tavaly azonosított gyenge pontokat. Ennek köszönhetően sokkal kedvezőbb helyzetből vághatunk neki az idénynek.
- így gondolkodott a spanyol.
Csapattársa, Lance Stroll hozzátette: "Sokat kísérleteztünk az év során, és sokat megtudtunk arról, hogy a bevetett fejlesztéseink miért nem úgy működtek, ahogyan akartuk. Mindent felhasználtunk az idei autó fejlesztéséhez, és az összes tavaly megtanult leckét megtanultuk. Hogy ez elég jó-e? Nem, amíg nem állunk a dobogó tetején. De izgatottan várjuk, mire leszünk képesek."
Bár az Aston Martin már a 2026-os nagy szabályváltozásokra összpontosít, Cowell hangsúlyozta, hogy 2025 különösen jelentős év lesz számukra. Ekkor lehetőségük nyílik arra, hogy alaposan felmérjék, mennyire értették meg eddigi hibáikat és hiányosságaikat. Ez a megértés kulcsfontosságú a jövőbeli sikerhez, hiszen a 2026-os évben is csak akkor érhetnek el eredményeket, ha hatékony módszerekkel és megfelelő eszközökkel tudnak dolgozni.
"Az autó, amelyet Melbourne-ben bemutatunk, valamint az év folyamán végrehajtott innovációk bizonyítani fogják, hogy sikerült a kirakós minden darabját a helyére illesztenünk. Kulcsfontosságú, hogy elérjük azt a szintet, ahol minden eszközünk zökkenőmentesen működik együtt, és bízunk az általunk fejlesztett technológiákban, amelyekkel 2026-ban a versenypályára lépünk."
- hívta fel a figyelmet a sorok rendezésének fontosságára.
Az Aston Martin AMR25-ös hétfőn debütál Bahreinben, ahol egy filmes napon lehetőség nyílik arra, hogy 200 kilométert tegyenek meg az új versenyautóval. Ez a különleges esemény nemcsak a jármű teljesítményének tesztelésére szolgál, hanem egyúttal a csapat számára is izgalmas alkalom az új technológiák és innovációk bemutatására.