Debrecen városvezetése bejelentette, hogy a CATL-gyár második ütemével kapcsolatban ők sem végeztek előzetes számításokat.


Debrecen önkormányzata az MTI-nek küldött közleményében hangsúlyozta, hogy a globális gazdasági környezet jelenlegi bizonytalanságai minden érintettet körültekintésre ösztönöznek. Ennek fényében érthető, hogy egy ekkora volumenű és jelentős költségekkel járó beruházás esetén a további lépésekről kizárólag alapos mérlegelés után lehet felelős döntést hozni. Ezután a Telex értesülései szerint úgy tűnik, hogy Magyarország legnagyobb beruházása egyelőre nem halad tovább.

A város gyakorlatilag arra utal, hogy a CATL kínai akkumulátorgyár második üteme egyelőre nem valósul meg.

A Debrecen gazdaságfejlesztési programjának felülvizsgálata jelenleg nem indokolt – nyilatkozta a város vezetése. Az érvelésük szerint ennek oka, hogy a program tervezése során a CATL-beruházás első szakaszának várható gazdasági hatásait vették figyelembe.

A közleményben azt írták, hogy a CATL debreceni beruházásának második üteméről szóló döntést a beruházó a mindenkori piaci viszonyok, valamint a világgazdaság alakulásának fényében hozza meg. Megjegyezték, hogy "a CATL első üteme a cég tájékoztatása szerint megfelelő ütemben halad, annak megvalósítása nem kérdéses". Közölték továbbá, hogy Debrecen önkormányzata továbbra is elkötelezett az ipari infrastruktúra fejlesztése mellett.

A Telex csütörtöki híradása szerint a CATL debreceni akkumulátorgyárának második ütemének előkészítését határozatlan időre felfüggesztették. Információink szerint a döntés hátterében a Trump által generált vámháborús fenyegetések miatti piaci instabilitás áll, ami komoly hatással volt a projekt előrehaladására. Emellett a tervezésért felelős építészcsapatból több munkatársat is elbocsátottak.

2022-ben bejelentették, hogy a világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai CATL, körülbelül 3000 milliárd forintnak megfelelő beruházással egy 100 gigawattórás kapacitású hatalmas gyárat hoz létre Debrecenben. A projektet három fázisra osztották, és az első szakasz, amely körülbelül 1000 milliárd forintba kerül, 2023-ban vette kezdetét.

Related posts