Eduline felmérés: A vizsgázók 26%-a úgy véli, hogy hibásan számolták el a pontjaikat.


Este nyolc órakor érkeznek a ponthatárok, de sokak számára még mindig kérdéses, hogy a pontjaik megfelelően összeálltak-e.

Az Eduline közösségi oldalán végeztünk egy nem reprezentatív kutatást, melyre cikkünk írásáig mintegy 500-an válaszoltak. A felmérésből kiderült, hogy a pontok számításánál a felvételizők mintegy 26 százaléka tapasztalt valamilyen hibát.

A válaszadók 11%-a, miután jelezte a problémát az Oktatási Hivatalnak vagy az egyetemnek, sikeresen javították a pontszámait. Ezzel szemben 15% arról számolt be, hogy miután észlelte a hibát a saját számításaiban, megkereste az OH-t vagy az intézményt, ám a pontjaik nem változtak.

A megkérdezettek csupán 74 százaléka jelezte, hogy minden rendben ment nála a pontszámításnál, annyi pontja van, amennyit ő is számolt.

Ez az arány enyhén csökkent a tavalyihoz képest, hiszen a válaszadók körülbelül 30 százaléka jelezte, hogy problémák adódtak a pontszámokkal kapcsolatban.

Az Oktatási Hivatal a felvi.hu weboldalon közzétette, hogy a besorolási határozat kézhezvételét követően tizenöt napon belül lehetőség van a besorolási döntés módosítására. Ezt megteheti a felsőoktatási intézmény vagy a jelentkező is, amennyiben olyan eljárási vagy számítási hibát észlelnek, amely befolyásolta a döntés alapját.

Amennyiben a felsőoktatási intézmény önellenőrzése során hibát észlel, azt jelzi a Hivatalnak, és a hibáról értesíti az érintett jelentkezőt is. Ha ilyen értesítést kap, az azt jelenti, hogy nem feltétlenül szükséges keresetlevelet benyújtania: a besorolási határozatot a Hivatal módosítja, amelyet az E-felvételi felületén tesz elérhetővé, s erről külön e-mailben is tájékoztatást küld.

Az OH tájékoztatása szerint a besorolási döntés tudatában a jelentkezők számára lehetőség nyílik arra, hogy véleményüket kifejtsék a pontszámítással kapcsolatban. Ehhez az [email protected] e-mail címre kell elküldeniük üzenetüket, amelyben részletesen ismertetik a vélelmezett hiba okát, például ha az a pontszámítás, adminisztrációs jellegű vagy feldolgozási probléma miatt merült fel.

Az általános, konkrétumok nélküli panaszok, mint például "úgy érzem, hogy kevesebb pontot kaptam, mint amennyire jogosult lennék", nem minősülnek hibajelzésnek a Hivatal számára, amíg nem érkeznek meg a szükséges részletek.

- kiemelték.

Fontos hangsúlyozni, hogy az OH minden érdemi és részletes bejelentést alaposan áttekint. Ha a körülmények azt indokolják, a besorolási döntés megváltoztatására is sor kerülhet. Az ügy vizsgálatának eredményéről egy hivatalos válaszlevélben értesítünk benneteket, még akkor is, ha nem tapasztalható jogszabálysértés, és a besorolás nem változik.

Related posts