A legújabb Lexus olyan, mintha a jelen és a jövő határvonalán táncolna, ötvözve a modern technológia vívmányait a kifinomult eleganciával.


Az új Lexus ES elektromos hajtáslánccal és stílusos formatervvel debütál, ugyanakkor hibrid változata is elérhető. Úgy tűnik, mintha a modell elvesztette volna a helyét a Lexus kínálatának palettáján.

Idén ősszel új fejezetet nyit a Lexus, és már most egy izgalmas előzetest nyújt a legújabb ES szedán formájában. Ez a négyajtós autó nem lépcsős hátú, és bár a jelenlegi, kifutó széria padlólemezére építkezik, formavilága egyértelműen idézi az LF-ZC űrhajótanulmány futurisztikus vonalait. A modern dizájn és a sportos elegancia találkozásának köszönhetően a Lexus ismét megmutatja, hogyan lehet klasszikus értékeket ötvözni a jövő technológiájával.

Az autó méretei minden irányban jelentős változáson mentek keresztül. Az ES most először lépi át az 5 méteres küszöböt, 514 cm-es hosszával, ami egy figyelemre méltó, 16,5 cm-es növekedést jelent az előző modellhez képest. A szélessége is gyarapodott, 55 mm-rel, így már 192 cm-t mér. A tengelytáv is bővült, az eddigi 287 cm helyett most 295 cm-re nőtt. A magasság szintén emelkedett, 110 vagy 115 mm-rel, az utóbbi érték a villanymotoros verzióra vonatkozik, amely lehetővé tette az akkumulátor elhelyezését a padló alatt.

Az orsó formájú hűtőmaszk megőrizte karakterét, akárcsak a nyílhegyet idéző nappali fény, melyet 180 fokos elforgatással megdupláztak (ez az irányjelző), így egy dinamikus cikcakk mintázatot rajzolva a lapított orrra. A hátsó részben egy faltól falig terjedő fénycsík teljesíti be a helyzetjelző és a féklámpa funkcióját.

A futómű elöl MacPherson, hátul több lengőkaros kialakítású, utóbbi először került ES-be. A hátsó kerék is kormányzott, a kormánymű változó áttételű - a cél nem a sportos vezethetőség, hanem a stresszmentes, kiszámítható viselkedés volt, és ehhez igazodva az üléseket is áttervezték. Szokatlan ebben a méretosztályban, hogy a vezetővel átellenben, hátul igazi komfortparadicsom várja az utast: csomagban kérhető masszázsfotel, lábtámasz és teljesen előre tolható első utasülés.

Fedezd fel a legújabb innovációinkat: az ajtópanelek elegáns háttérvilágítású bambuszburkolata, a műszerfalon szinte észrevétlenül elrejtett, mégis nyomásra reagáló gombok, és a zenére pulzáló hangulatvilágítás, amelyek egy egészen új dimenziót adnak az utazás élményéhez. A parfümszóró pedig egy különleges érintést visz a belső térbe. Minden vezetőtámogató kényelmi és biztonsági rendszerünket továbbfejlesztettük, így a Lexus ES még érzékenyebben érzékeli a környezeti akadályokat, hatékonyabban hárítja el a potenciális veszélyeket, és áttekinthetőbben jeleníti meg az információkat. Az élmény, amelyet nyújt, felülmúlja az eddigieket!

Egy kis kreatív csavarral a mondandódat így is megfogalmazhatjuk: "Az ülések magassága új dimenziókat nyit meg a kilátásban, mivel az ablakvonal alacsonyabban helyezkedik el, így szabadabban élvezhetjük a tájat. Persze, ha az utasunknak érintőképernyőt is kérünk az ülése elé, lehet, hogy inkább a kijelzőt fogja bámulni, mintsem a gyönyörű panorámát."

Autós szempontból a hajtásláncok palettája a leglenyűgözőbb aspektus. Az ES 300h modell már a 2,0 literes hibrid változattal debütál, míg a korábbi generációból jól ismert 2,4 literes hibrid szintén elérhető, ráadásul mind első-, mind összkerékhajtással. Érdekesség, hogy az ES 300h összkerekes verziója is e nagyobb teljesítményű hajtásláncot használja, de egy kicsit visszafogottabb teljesítménnyel. Az elektromos ES pedig még több lehetőséget kínál, hiszen választhatunk egy- vagy kétmotoros kivitel között, továbbá dönthetünk az első- vagy összkerékhajtás mellett is.

Related posts