Félmillió forint alatt ritkán találkozhatunk a B kategóriás jogosítvány költségeivel, ám van néhány módszer, amivel csökkenthetjük az árát.

Jelenleg 10 ezer forint körül van egy gyakorlati autóvezetési óra, vidéken lehet találni olcsóbbat, de Budapesten sokkal drágábbak is vannak. A vizsgaközpont korábbi közleménye szerint ma egy tanuló a kötelező 30 óra helyett nagyjából 49 órát vezet, mire vizsgára alkalmasnak minősíti az oktató.
A Totalcar műsorában felhívták a figyelmet arra, hogy a jogosítvány megszerzésének költségei manapság drámai mértékben megemelkedtek. Kreszprofesszor szavai szerint optimális körülmények között is legalább félmillió forintot kellene számítani a folyamatra, ám a valóság gyakran sokkal bonyolultabb. Nem ritka, hogy a végső költség eléri az egymillió forintot is. Egy különösen figyelemre méltó eset egy tanuló, aki már 240 órát töltött a gyakorlati képzésben, és eddig 2,5 millió forintot költött el, mégsem tudhatja magáénak a rég áhított rózsaszín kártyát.
Az anyagi terhek csökkentésére egy érdekes megoldás lehet a családtagi oktatás bevezetése. A javaslat szerint azok a tanulók, akik teljesítették a kötelező óraszámot, de még további gyakorlásra szorulnak, lehetőséget kapnának arra, hogy tapasztalt, közlekedési bűncselekményt nem elkövetett rokonukkal készüljenek a vizsgára. Ez a megoldás azonban megosztja az oktatói közösséget, mivel sokan attól tartanak, hogy ez veszélyeztetheti a bevételüket. Pető Attila viszont úgy véli, hogy ez a gondolat nem újkeletű, és a mai világban már léteznek hasonló, de illegális formák is.
A jogosítvány megszerzése sokkal gördülékenyebb lehet, ha a tanuló az automata váltós autót választja, hiszen ezzel a döntéssel elkerülheti a hagyományos váltóval járó bonyodalmakat. Ráadásul az oktatás során kifejezetten kedvező lehetőség nyílik arra, hogy a diákok a két váltótípus között váltogassanak: az alapvető forgalmi helyzetek és az autó kezelésének elsajátítását egy automata váltós járműben kezdhetik. Ezután, az oktatás második szakaszában, lehetőségük nyílik kipróbálni a kézi váltót is. Ha sikerül elsajátítaniuk a kuplung és a váltó használatát, akkor a kézi váltóval is vizsgázhatnak - emeli ki a Totalcar.
Bár a magyar autók átlagéletkora már 16 év, úgy véli, hogy pár év múlva alig lesz olyan, aki kézi váltós autóval szeretne vizsgázni. Ő maga sem tervezi, hogy a jövőben manuális váltóval oktat.