Újabb kihívások elé néznek a VMware felhasználói!

A Redditen kirobbant egy panaszcunami, miután a Broadcom bejelentette, hogy egyes termékeinek esetében három évre emelte a kötelező előfizetési időtartamot.
A VMware-partnerek számára kötelezővé vált, hogy minimum három évre elköteleződjenek, amennyiben szeretnék megújítani vSphere licenceiket. Egy Reddit felhasználó, aki "bschmidt25" néven ismert, osztotta meg tapasztalatait a VMware-rel kapcsolatos fórumon. Elmondása szerint a probléma akkor merült fel, amikor a megszokott módon próbálták megújítani éves vSphere-előfizetésüket. Megjegyezte, hogy csak a VMware Cloud Foundation (VCF) teljes csomagja esetén van lehetőség éves előfizetés választására. "Ha Enterprise Plus vagy Standard licencet kíván igénybe venni, akkor három évre előre kell kifizetnie" - állította a Reddit felhasználó.
Mint a Bitport is megírta, a Broadcom a VMware felvásárlásának lezárása után szinte azonnal megkezdte a szoftvergyártó licenckonstrukcióinak átalakítását. Egyik pillanatról a másikra kivezették az örökös licenceket, majd pedig az egyszerűsítés jegyében termékek összecsomagolásával drasztikusan leegyszerűsítették a termékpalettát.
A kisebbek számára még a kiszállás is komoly kihívást jelent.
A helyzet az, hogy akik nem hajlandók három évre elköteleződni a VMware mellett, kénytelenek lesznek a VMware Cloud Foundation (VCF) megoldását választani, amely magában foglalja a számítási, tárolási és hálózati virtualizációt, továbbá a hozzájuk tartozó menedzsment- és automatizálási eszközöket. Ez különösen nehéz döntés, hiszen a licencek már így is jelentős mértékben megdrágultak. Ahogy "bschmidt25" is megjegyzi, az előző években a díjak évi 10 százalékos emelkedése volt a normális, azonban tavaly a helyzet drámaian megváltozott: az éves előfizetési költség 70 százalékkal nőtt, miközben a licenceladások mennyisége csökkent. Ha valaki most a VCF-et választja, az nagyjából a tavalyi drámai árnövekedés közel háromszorosát jelenti.
Egy hozzászóló véleménye szerint a Broadcom ezzel a stratégiával kívánja mérsékelni az ügyfelek elvándorlását. Sokan, köztük olyan nagy nevek is, mint a John Deere, már fontolgatják, hogy áttérnek más virtualizációs megoldásokra, de ez egy hosszadalmas, legalább 6-12 hónapot igénylő folyamat, amely során elengedhetetlen a VMware használata. Ha viszont már eleve három évre előre ki kell fizetniük, akkor a költségek miatt a váltás lehetősége is erősen megkérdőjeleződhet.
A témához hozzászólt egy Vmware-termékeket is forgalmazó VAR (value-added reseller) képviselője is, aki a Broadcomra hárította a felelősséget. Ha egy VAR csak félig is tisztességes, már igyekszik az ügyfele számra megtalálni a kedvező konstrukciót. Ám ha az ügyfélfiók be van kötve a Broadcomhoz is, akkor a fiókhoz rendelnek egy "várható éves bevételt", amit a Broadcom képviselője nem igazán hajlandó csökkenteni, írta hozzászólásában.
Bejegyzésében magát a konstrukciót is pontosította: a VCF kivételével valóban csak három évre lehet szerződni, de fizetni csak évente kell. Van lehetőség a szerződés felmondására is, ám annak értelemszerűen vannak bizonyos feltételei.
A Redditen megjelent bejegyzést észrevett a The Register, amely egy névtelenséget kérő VMware-ügyféllel is beszélgetett, aki megerősítette a fórumon olvasható információkat.
Broadcom: a rugalmasság határtalan lehetőségei.
A brit média érdeklődött a Broadcom iránt, ám a vállalat szóvivője nem volt hajlandó a konkrét esettel kapcsolatban nyilatkozni. Ehelyett Hock Tan tavaly nyáron írt blogbejegyzésére hivatkozott.
A Broadcom vezérigazgatója nemrégiben közzétett egy posztot, amelyben részletesen bemutatta a VMware új stratégiáját, kiemelve az előfizetések időtartamának rugalmasságát. "Nyitottak és alkalmazkodóak vagyunk, lehetőséget biztosítunk ügyfeleinknek, hogy saját igényeik szerint válasszák meg az előfizetésük időtartamát, akár közvetlenül tőlünk, a Broadcomtól, akár partnerhálózatunkon keresztül" - olvasható a vállalat hivatalos blogjában.
Úgy tűnik, hogy a Broadcom és a VMware ügyfelei eltérő értelmezéssel bírnak a rugalmasság fogalmáról.