Kreatív Online - A Netflix új stratégiával készül, hogy megduplázza reklámbevételeit.

A streamingszolgáltató sikeresen befejezte a Netflix Ads Suite hirdetési technológiai platformjának implementálását, amelytől a hirdetési bevételek számottevő emelkedését reméli.
A Netflix hatalmas ugrásra készül hirdetési fronton: a streamingóriás célja, hogy megduplázza reklámbevételeit 2025-ben. A cég most zárta le új, saját fejlesztésű hirdetési platformja, a Netflix Ads Suite bevezetését, amitől komoly áttörést remélnek.
A vállalat a második negyedéves pénzügyi jelentésében közölte: a reklámügynökségekkel kötött megállapodások döntő többsége már megszületett, és a kezdeti eredmények igazolják az irányt. Bár konkrét összegeket nem árultak el, annyit elmondtak, hogy az előzetes reklámértékesítések 150 százalékkal nőttek az előző évhez képest.
A hirdetési szegmens bővülése mellett az előfizetők számának emelkedése és az áremelések egyaránt hozzájárultak a második negyedéves bevétel jelentős növekedéséhez. Ez az arány éves szinten 16 százalékos gyarapodást mutatott, míg a vállalat nyeresége 47 százalékkal emelkedett. E fejlődés eredményeként a Netflix felülvizsgálta éves bevételi előrejelzéseit, és 2025-re 44,8 - 45,2 milliárd dolláros forgalmat prognosztizál, szemben a korábbi 43,5 - 44,5 milliárd dolláros becslésekkel.
A Netflix hirdetéses változata -- ahol a felhasználók alacsonyabb díjért cserébe reklámokat látnak -- jelenleg 94 millió aktív havidíjas előfizetőt számlál, ami szintén szép alapot ad a növekedéshez. (Magyarországon ez az előfizetési konstrukció nem érhető el.)
A vállalat bejelentette, hogy hosszú távon saját fejlesztésű technológiai megoldásaik segítségével képesek lesznek javítani a hirdetéseik célzását, innovatív hirdetési formátumokat kínálni, valamint pontosabb mérési lehetőségeket biztosítani ügyfeleik számára. A jövőben a Yahoo DSP (Demand-Side Platform) integrációja újabb lehetőségeket nyithat meg. Ez a hirdetési platform lehetővé teszi az ügynökségek számára, hogy automatizált módon vásároljanak online hirdetési felületeket, ezáltal optimalizálva a kampányaik hatékonyságát.
A Netflix részvényesei valószínűleg még nagyobb teljesítményeket reméltek, hiszen a legfrissebb bejelentések után a részvényárfolyam enyhe csökkenéssel reagált. Azonban ha az ambiciózus célkitűzések tényleg megvalósulnak, akkor a június 30-án elért eddigi csúcs is megdőlhet. Akkor a részvény árfolyama a napi kereskedés során 1341,15 dollárra szökött fel, míg a záróárfolyam 1339,13 dollár volt.