Kemény üzenetet küldött a magyar influenszereknek a versenyhivatal.

Csupán az ötödikük tartotta szem előtt a szabályokat, és egy alkalommal már majdnem egymillió forintos büntetést is kiszabtak.
A Médiapiac beszámolója szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) legújabb vizsgálata rámutatott, hogy a legnevesebb magyar véleményvezérek közül sokan nem tüntették fel megfelelően a fizetett hirdetéseket, amikor azokat megosztották követőikkel.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) már hat különböző eljárást indított ebben a témában, és az egyik már le is zárult: a Rolix YouTube-csatorna 920 ezer forintos bírságot kapott, mivel nem tette világosan nyilvánvalóvá a fizetett tartalmakat. Érdekes módon a büntetést nem az érintett influenszernek, hanem a reklámügynökségnek kell megfizetnie, amely a csatornával együttműködött.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egy átfogó uniós vizsgálat részeként 28 magyar influenszer aktivitását elemezte. Az eredmények alapján csupán a vizsgált influenszerek 20%-a tartotta be maradéktalanul a vonatkozó szabályozásokat. Ezzel szemben 54%-uk részlegesen teljesítette kötelezettségeit, például csak külső termékek esetén jelezték a promóciós tartalmakat. A maradék 26% pedig egyáltalán nem jelezte, ha fizetett együttműködés keretében osztott meg tartalmat.