Paddon újabb különleges produkcióra készül az Otago Rally keretein belül, miután a Meeke-kel folytatott izgalmas összecsapása mindenkit lenyűgözött.


Kris Meeke és Hayden Paddon hét év elteltével újra egymás ellen ringbe lépnek, áprilisban az új-zélandi ralibajnokság első versenyén. Mindkét versenyző Mk2-es Ford Escorttal száll ringbe, ami igazi különlegességgé teszi a megmérettetést.

Utoljára 2018-ban harcolt egymással Kris Meeke és Hayden Paddon egy raliversenyen, a Portugál Rallyn, ahol az északír versenyző Citroennel, míg az új-zélandi egy Hyundai WRC-vel állt rajthoz.

A csata hét évvel ezelőtt mindkét versenyző számára az út szélén zárult le, és különösen Meeke számára ez a pillanat szinte a WRC-s karrierje végét is magával hozta, hiszen a C3 WRC totális roncs lett.

Az ötszörös WRC-futamgyőztes Kris Meeke, és az egyszeres vb-futamgyőztes és kétszeres Európa-bajnok Hayden Paddon idén ismét egymással fog harcolni, mégpedig április elején az új-zélandi Otago Rallyn, ahol mindketten egy-egy Ford Escort Mk2-vel állnak rajthoz.

"Bár korábban is vágytam arra, hogy megtegyem, a nap végén mindig a partnereink érdekeit kellett elsődleges szempontként figyelembe vennem - nyilatkozta Hayden Paddon a DirtFishnek, amikor arról kérdezték, miért döntött úgy, hogy idén először versenyez egy Mk2-es Forddal a Hyundai helyett. - Nyilvánvaló, hogy egy másik autóval való versenyzés nem igazán illik a partnereink profiljához, de az idén ismét felvettem a kapcsolatot a Hyundai Új-Zéland csapatával, és örömmel támogatták az elképzelésemet, hogy próbáljuk ki ezt az új kihívást."

Paddon legutóbb 2015-ben állt rajthoz Mk2-es Fordjával, és akkor az Otago Rallyn szép győzelmet aratott. Az idei évben viszont nem várható, hogy hasonló eredményt érjen el.

"Valljuk be, hogy egy ilyen autóval ma már nem lehet versenyt nyerni. A négykerék-hajtású autók sokkal nagyobb előnyben vannak, és a mezőny elejében induló versenyzők is gyorsak. Ezért elsősorban szórakozni szeretnénk. Jó móka lesz harcolni Kris Meeke-kel is, és a nap végén biztosan az eredményt is megnézzük, mert mégiscsak versenyzők vagyunk. Biztos vagyok benne, hogy jó csatát vívunk, egymást próbáljuk minél gyorsabb vezetésre késztetni. Ez azonban nemcsak nekünk, de a nézőknek is jó lesz."

Valóban izgalmas összecsapásra számíthatunk, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy Paddon már egy évtizede nem ült hátsókerék-hajtású autó volánja mögé. Ugyanakkor jól ismeri az új-zélandi tájakat, ami nagy előny lehet számára. Ezzel szemben Kris Meeke jelentősebb tapasztalattal bír az Mk2-es Ford volánjánál, ami szintén fontos tényező lehet a verseny során.

"10 éve nem ültem hátsókerék-hajtású autóban, így a verseny előtt egy 50 km-es tesztkört tervezünk. Néhány pályát már ismerünk a korábbi évek tapasztalataiból, de az igazi célunk a szórakozás lesz. Nem foglalkozunk azzal, hogy kinek van nagyobb előnye a másikkal szemben. Mindketten arra törekszünk, hogy a lehető leggyorsabban vezessünk, és vasárnap délután majd kiderül, ki ér célba előbb."

Hayden Paddon azonban egy extra show-t is bemutat az április 5-6-án rendezendő versenyen. Ugyanis az Otago Rally befejezése után Paddon a szervezők külön engedélyével elmegy a Kuri Bush gyorsasági rajtjába, ahol beül abba a Hyundai i20 WRC-be, melyet 2016-ban az Argentin Rallyn az első helyig repített és az Mk2-es Ford után a Hyundaijal is teljesíti ezt a gyorsaságit.

"Mindig is szerettük tréfálni egymást azzal, milyen izgalmas lenne WRC-vel részt venni egy olyan gyorsaságin, amit jól ismerünk. A Kuri Bush pálya pedig pontosan ilyen élményt kínál számunkra. Ezért kiemelkedően fontos számunkra, hogy most végre megvalósulhat ez a lehetőség. A legnagyobb kihívás azonban az lesz, hogy két nap Mk2-es Ford versenyzés után átülünk egy WRC-be, ami jóval gyorsabb. Természetesen nem tervezem, hogy a határokat feszegetem a Hyundaijal, de szeretnénk egy tisztességes tempót diktálni, amellyel értékes eredményt érhetünk el, miközben az autóra is odafigyelünk."

Related posts