Sophia Loren valódi anyaoroszlánként ragyog a Netflix képernyőjén, megjelenésével és tehetségével mindenkit lenyűgözve.


A 2020-as "Előttem az élet" igazán különleges és szívhez szóló választás anyák napjára. A lenyűgöző Sophia Loren egy olyan szerepben ragyog, amely életének egyik legmeghatározóbb pillanatait idézi fel. Anyaoroszlánként parádésan uralja a vásznat, és minden jelenetével elvarázsolja a nézőt.

Még a legzűrzavarosabb és legzavarosabb pillanatokban is felfedezhetjük a szépség csillagait. Ehhez a felfedezéshez a legjobb kalauzunk nem más, mint a 90 éves Sophia Loren, aki 2020-ban, valószínűleg élete utolsó filmjében, ugyanolyan vonzó és erőteljes jelenléttel bír, mint a múlt század közepén. Az "Előttem az élet" újragondolt változata hűen tükrözi az eredetit, miközben a mai világ realitásához is közelebb hozza ezt a sötét, ámde életigenlő történetet. A Netflix produkciója különösen találó anyák napjára, hiszen sokan nem a megszokott helyeken találják meg a családi kötelékeket és az anyai szeretet varázsát.

A hit olyan, mint a szeretet; a nyelv pedig a legnagyobb hatalom eszköze - olvasható Émile Ajar Előttem az élet című művében és annak legújabb filmváltozatában. Ez a gondolat univerzális érvényű, és az író életműve ékesen bizonyítja ezt. A Holokauszt, a zsidóság, a szenegáli migráns, a muzulmán, a prostituált, és a transzvesztita bokszoló mind-mind olyan "bélyegek", amelyek arra figyelmeztetnek minket, hogy Ajar bölcsessége mennyire alapvető és igaz. Ebben a történetben a különbözőségek nemcsak hogy léteznek, hanem éppen hogy a közös emberi tapasztalatot erősítik, megmutatva, hogy a szeretet és a megértés képes átlépni minden határt.

A remake egy merész újragondolás, amely az eredeti könyv lazább interpretációját kínálja. A II. világháború utáni Franciaország helyett a történet napjaink Olaszországába helyeződik, ahol Momo, az utcán élő kisfiú, a túlélésért küzd, lopásokból és drogdílerkedésből próbál megélni. A fiú sorsa különösen tragikus: prostituált édesanyját az apja gyilkolta meg. Végül egy Holokauszt-túlélő, egykori örömlány, Rosa mama karjaiban talál menedéket. Rosa, aki már régóta kiöregedett a szakmából, most a környék prostijainak gyermekeire ügyel. A rendező, Edoardo Ponti, Sophia Loren fia, merész döntést hozott, amikor az eredeti, sötét és veszélyekkel teli világ helyett a két főszereplő személyes történetére helyezte a hangsúlyt. Rosa és Momo mindketten átéltek már világégéseket: kényszerű elhagyatottságot és szeretett személyek elvesztését. A kezdetben nehézkes kapcsolatuk fokozatosan egy különös anya-fiú kötelékké mélyül, ám az idő múlása és a végzet közelsége folyamatosan árnyékot vet a kapcsolatukra.

Az "Előttem az élet" című filmben Sophia Loren megint megmutatja, hogy miért is tekintjük őt a mozi ikonjának. 86 évesen olyan bátorsággal és hitelességgel bújik bele egy megviselt, néha vulgáris szájú anyaoroszlán bőrébe, ami lenyűgöző teljesítmény. Szomorú, hogy a 2020/2021-es díjátadó szezonban szinte teljesen figyelmen kívül hagyták ezt a csodálatos színésznőt, aki életének egyik legmeghatározóbb alakítását nyújtja. A könyv és az 1977-es filmváltozat Rosa mamája egy ravasz, érzéketlen nő, akinek már nincs hová hízni, és ahogy ő mondja, a "k.rva kölykei" veszik körül. Gúnyosan mondhatnánk, hogy Loren Rosa mamája nagyon "Disney-s", de ez nem igaz. Ő egy bátor nő, aki gyermekként az auschwitzi barakk padlója alatt megtanulta, mi is az igazi félelem, majd négy évtizedet töltött az utcán, örömlányként a legkeményebb gengszterek árnyékában. Loren itt nem a csillogó díva, hanem egy lassan elbutuló, totyogó asszony, aki mégislenyűgözően szép, és hihetetlenül jól áll neki ez a megrázó szerep.

Related posts