Az M7-es autópálya jelentős átalakuláson megy keresztül, és a friss részletek minden közlekedőt érintenek!


A kiviteli tervek harmadik negyedévi átadása után, várhatóan még az idén elindulhatnak az állami kisajátítások az M7-es autópálya vonalán.

A fejlesztések következtében Érden számos ingatlan érintetté vált, ezért az államnak minden egyes tulajdonossal külön kell tárgyalnia a vételárakról. Ha minden a tervek szerint halad, akkor 2027 harmadik negyedévében megkezdődhet az M7-es autópálya bővítése.

A Világgazdaság információi szerint az M7-es autópálya Budapest és Balatonvilágos közötti szakaszának 2-szer 3 sávosra történő bővítése kiemelkedő fontosságú a nemzetgazdaság szempontjából. Az állami hatóságok a magyar gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetését és fejlesztését a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-re (MKIF) bízták, kivéve az M5-M6 autópályák és néhány budapesti elővárosi szakaszt. A koncessziós szerződés, amely az M1-es és M3-as autópályák mellett az M7-es bővítésére is kiterjedt, lehetővé tette, hogy az MKIF benyújtsa a környezeti hatásvizsgálati engedélykérelmet az M0-s és Balatonvilágos közötti szakaszra, mint beruházó.

A fejlesztésre azért van szükség, mert a nyári hónapokban állandók a torlódások Budapest és a Balaton között. A tervek szerint teljesítsen megújul a főpálya, amit kétszer három sávosra bővítenek, és ITS, azaz úgynevezett intelligens leállósávokat építenek hozzá.

A projekt a 16+249 kilométerszelvénynél veszi kezdetét, és a 90+603-as szelvénynél zárul. Fontos megjegyezni, hogy a pálya nem lesz folyamatosan háromsávos: a 16+249 és a 70+500 közötti szakaszon 2x3 sávos + ITS rendszert alakítanak ki, míg a 70+500 és a 90+603 közötti részen 2x2 sávos + ITS kialakítására kerül sor.

Related posts