Az Európai Bizottság nyomozást indított a Google és a Meta által tervezett reklámkampány kapcsán, amely kifejezetten a tizenéves korosztályt célozta meg. A hatóságok arra kíváncsiak, hogy a két techóriás hogyan kezeli a fiatalok adatait és milyen hatással


A Google és a Meta között egy titkos, tinédzsereket megcélzó reklámmegállapodás született, amely az Instagram népszerűsítésére összpontosított a fiatalok körében. Most azonban felfedték ezt a rejtett partnerséget, és az Európai Bizottság további részletek iránt érdeklődik - számol be róla a Reuters.

A megállapodás nemcsak Európában, hanem az Egyesült Államok területén is hatályba lépett, sőt, később egy globális kiterjesztés is a terveik között szerepelt. Azonban miután a Financial Times augusztusban felfedte a megállapodás létezését, a projekt végül leállt. Az Európai Bizottság az elérhető információk alapján nyomozni kezdett, hogy kiderítse, történt-e jogsértés a reklámügyi szabályozások terén.

A Google már hosszú évek óta szigorúan tiltja a személyre szabott hirdetések megjelenítését és a felhasználói adatok gyűjtését a 18 éven aluli internetezők számára. Azonban a legnagyobb keresőmotor üzemeltetője és a Meta közötti együttműködés keretein belül úgy tűnik, hogy ez a szabályozás megsértésre került. Különösen a Google tulajdonában lévő YouTube platformon figyelhető meg, hogy a 13 és 17 év közötti fiataloknak kifejezetten olyan reklámokat mutattak, amelyek az Instagramot, a Meta népszerű közösségi oldalát népszerűsítették.

A Google szóvivője hangsúlyozta, hogy a vállalat számára elsődleges prioritás a tinédzserek védelme érdekében hozott szabályozások betartása. A szóvivő hozzátette, hogy a cég reklámértékesítői folyamatos képzéseken vesznek részt, hogy garantálják a szabályok szigorú betartását. Ezzel szemben a Meta és az Európai Bizottság eddig nem reagáltak a felvetett kérdésre.

Related posts