Végre megszűnik az a kellemetlen helyzet, amikor az utasoknak vízcseppekben kell felnőniük, miközben Budapest és Békéscsaba között utaznak!

Régi problémát orvosol azzal a MÁV, hogy június 21-től olyan motorvonatok közlekednek majd Budapest és Békéscsaba között, amelyek jóval korszerűbbek. Most kiderültek a részletek!
Már hónapokkal ezelőtt hír érkezett arról, hogy június 21-től, a nyári menetrend bevezetésével, különleges vonat fog közlekedni a 120-as számú Budapest-Békéscsaba vonalon, amely a környékünkön igencsak szokatlan látvány lesz.
A Budapest-Békéscsaba vonalon gyakran adódtak problémák, különösen a klímaberendezések hiánya miatt, ami jelentősen megnehezítette az utazást.
A tavalyi nyár során egy jelentős problémát okozott, hogy az InterCity kocsik állandó hiánya miatt a Budapest-Békéscsaba vonalon közlekedő IC-vonatok gyakran nem tudtak egyetlen IC-kocsival sem indulni, így légkondicionált szolgáltatás sem állt rendelkezésre. Ezt a témát érintette a közelmúltban megrendezett Közlekedésinfón Lázár János építési és közlekedési miniszter, valamint Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója. Kiemelték, hogy az idei évben ez másképp alakul: több Flirt-motorvonat indítása várható Budapest és Békéscsaba között. Ez a változás 200 klimatizált ülőhelyet és kellemes, légkondicionált utazást biztosít az utasok számára.
A tavalyi év során számos észrevétel és panasz jutott el hozzánk ezzel a kérdéssel kapcsolatban.
Megérkeznek a FLIRT motorvonatok!
A Viharsarok vasútja Facebook-oldalán Tóth Gergő cikkében érdekes fejleményeket osztanak meg: a Békés IC és egyes gyorsvonatok FLIRT motorvonatokkal váltakoznak, amelyek a nyári menetrendi időszakban Békés InterRégió néven fognak közlekedni a 120-as számú vasútvonalon. Az oldal friss információi alapján most már hivatalosan is tisztázódott, hogy melyik jegytípusra lesz szükség, és mely járatokat fogják az említett 415-ös sorozatszámú motorvonatok üzemeltetni.
Békéscsaba 19.20-BP-Keleti 21.50
A posztszerző kitért arra, hogy sokan örülnek majd a motorvonatok megjelenésének, de fontos tudni, hogy azokat elsősorban rövidebb, elővárosi utakra tervezték. A lábtér és a csomagtér sem nagyobb, mint amit a nálunk jól ismert kocsitípusoknál megszokhattunk.