Tsunoda már eltanulta a rossz trükköket Verstappentől, és mostanra akadt egy ellenfél, aki megmutatja neki, hogy a versenyzés nem csupán a tempóról szól.


Oliver Bearman az USA Nagydíj után heves szavakkal illette Yuki Tsunodát, akit elkeseredett manőverekkel vádolt a versenypályákon. Bearman szerint a legutóbbi austini összecsapásuk során Tsunoda éppen őt választotta ki áldozatul e kockázatos taktikának.

A Haas pilótája a hetedik pozícióért harcolt Tsunoda Red Bull-jával, amikor a brit a 15-ös kanyarban a belső íven próbálkozott a támadással. Tsunoda azonban a féktávon váratlanul befelé terelte az autóját, ezzel eltorlaszolva Bearman útját. A helyzet gyorsan romlott, és Bearman az ütközés elkerülése érdekében kénytelen volt letérni a pályáról. A manőver következtében megpördült, ami jelentős időveszteséget okozott számára, de végül a 9. helyen zárta a versenyt, így pontot tudott szerezni.

A féktávon végrehajtott irányváltás kérdése az utóbbi időben különös figyelmet kapott Max Verstappen F1-es debütálása óta, hiszen az ilyen manőverek a veszélyességük és etikátlanságuk miatt szinte tabunak számítanak a profi autóversenyzés világában. 2016-ban rövid időre bevezettek egy, a paddockban csak "Verstappen-szabályként" emlegetett irányelvet, amely kifejezetten tiltotta a fékezés közbeni irányváltást, de ez azóta már nem áll fenn. Jelenleg a versenyfelügyelők minden egyes, potenciálisan veszélyes manővert önállóan vizsgálnak. A legutóbbi Tsunoda és Bearman közötti incidens során nem láttak indokot a büntetésre, ám Bearman véleménye szerint Tsunoda akciója messze meghaladta az F1-es versenyzőktől elvárt normákat.

"Az, amit tett, rendkívül kockázatos volt, hiszen ellentmondott a versenyzés valódi szellemének és a szabályoknak is. Fiatal korban nem ezt a megközelítést tanulmányozzuk, és ez nem a megszokott módja a versenyzésnek ezen a szinten. Célunk nem az, hogy a minket figyelő fiatalokat erre tanítsuk, hiszen nem helyénvaló mások reakcióira reagálva irányt változtatni [féktávon]. Az érzésem az, hogy ő pontosan ezt tette" - nyilatkozta a brit versenyző a Racefans szerint.

"Noha elkerültem a balesetet, két pozíciót veszítettem miatta, amiért nagy kár. Csalódott vagyok, mert ennél több is benne volt ebben a napban, legalább a nyolcadik hely, ha nem a hetedik, hiszen azon a ponton gyorsabb voltam, mint ő."

Bearman úgy tűnik, hogy egy új trendet azonosít a Red Bull csapatánál, különösen Tsunoda pályán tanúsított agresszivitása kapcsán, amely jelentősen elmarad Verstappen tempójától. Példaként említette a sprintversenyt, ahol Tsunoda a rajtnál 12 helyet tudott előre lépni az 1-es kanyarig, azonban a féktávhoz érve Isack Hadjar autóját is felhasználta a lassításhoz.

"Úgy tűnik, mintha sorozatosan ilyen elkeseredett manővereket hajtana végre. A sprintversenyen bevetődött a belső íven az első kanyarban, aztán a főversenyen is megismételte ezt. Sok kockázatot vállal, és valószínűleg nagyobb helyet kellett volna hagynom valakinek, aki így vezet" - bosszankodott Bearman.

Tsunoda válaszolt riválisa vádjaira, hangsúlyozva, hogy nem tartja magát olyan alattomos taktikázónak, ahogyan Bearman azt sugallja.

"Nem hiszem, hogy szélsőségesen rosszul csináltam volna bármit is. Majd megnézem az ő kamerájából is, hogy mi történt, mert persze balszerencsés, hogy ez lett a vége. Odáig kemény és jó csatát vívtunk" - fogalmazott a 7. helyen célba érő japán.

Related posts